Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Σκέψεις από ένα άλλο μαθητή του Gary τον O.C. Garza

«Στην τάξη που δίδασκε  ο  Gary ήταν αρκετά χαλαρά τα πράγματα , αλλά ήταν ταιριασμένα  στη νοοτροπία των σπουδαστών φωτογραφίας  τέχνης. Κάθε σπουδαστής θα έπαιρνε  Α  εφ' όσον συμμετείχε  στις συνόδους κριτικής και υπέβαλε  τουλάχιστον έξι τυπωμένες φωτογραφίες μέσα σε ένα εξάμηνο  σε αυτή τη κριτική  φωτογραφιών . Δεν είμαι βέβαιος ότι παρακολουθούσε ποιος υπέβαλε  και ποιός δεν υπέβαλε τις φωτογραφίες του στις συναντήσεις για κριτική, Αλλά σπάνια έβλεπες οποιουσδήποτε σοβαρούς σπουδαστές φωτογραφίας να χάνουν την συνάντηση για την κρίση των φωτογραφιών τους και  να μην έχουν τουλάχιστον έξι τυπωμένες φώτο σε κάθε σύνοδο κριτικής.»

 Ο Gary βλέποντας φωτογραφίες σε μια σύνοδο κριτικής. Φώτο O.C. Garza
«Όταν είσαι είκοσι χρονών και ο εκπαιδευτικός φωτογραφίας αρχίζει με τη  «φόρμα εναντίον του περιεχομένου», ή ότι «μια φωτογραφία δεν μπορεί να πει μια ιστορία», ή ότι δεν υπάρχει κανένας κανόνας της σύνθεσης, ή ότι τα πράγματα αλλάζουν όταν τα φωτογραφίζετε, ή ότι μια τυπωμένη φωτογραφία είναι μια ερμηνεία του κόσμου από μια φωτογραφική μηχανή, ή ότι δεν εμφανίζει τα φιλμ του  στους επόμενους μήνες ή χρόνια αφότου τα τράβηξε, τότε τα πράγματα μπορούν να πάρουν φιλοσοφικές αναζητήσεις και να συγχυστείς αρκετά γρήγορα.»
 
«Προσπαθούσε πάντα να συνδέσει την εργασία του με τη μεθοδολογία του, δείχνοντας μας  τις ενδιαφέρουσες φωτογραφίες του και  προσπαθώντας να μας διδάξει  «να βλέπουμε!».
«Έχετε μια  ζωή για να μάθετε την τεχνική, έλεγε, αλλά μπορώ να σας διδάξω αυτό που είναι σημαντικότερο από την τεχνική, πώς να  μάθετε να «βλέπετε». «μετά από αυτό, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε το κουμπί στην μηχανή σας!»
 
«Το όραμα του Garry ήταν ότι υπάρχει κάτι που  συνδέει αυτά τα δύο (μορφή και περιεχόμενο). Αυτό το στοιχείο είναι η αιχμή του δόρατος  στη μάχη της μορφή-εναντίον-περιεχομένου αλλά είναι απαραίτητο  για μια επιτυχημένη φωτογραφία. Ονομάζω  αυτό το στοιχείο, έλεγε «μέρος της εικόνας που λέει την ιστορία».
«Και ενώ μας έλεγε πάντα  να εμπιστευόμαστε  την κρίση μας για την επιλογή των θεμάτων, αναγνώριζε ότι μερικές φορές κρίνουμε λανθασμένα. Αναγνώρισε επίσης  ότι ήταν τόσο ένοχος αυτής της λανθασμένης κρίσης όπως είναι και οι περισσότεροι φωτογράφοι . Φυσικά, πρόσθετε, «έχω τραβήξει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα φιλμ από τους περισσότερους φωτογράφους

« Ο Garry δίδαξε στο πανεπιστήμιο UT για περίπου πέντε χρόνια. Δεν είμαι βέβαιος ότι το επιθυμούσε  ιδιαίτερα, αλλά αισθάνθηκα ένα κομμάτι της απογοήτευσης του . Όχι απαραιτήτως από την εργασία της διδασκαλίας, αλλά επειδή αισθάνθηκα ότι πρωτίστως ήθελε να είναι έξω κάνοντας τον τύπο φωτογραφίας που του άρεσε. Αντλούσε τη μέγιστη ευχαρίστησή του από τη φυσική πράξη της λήψης φωτογραφιών !»
Πιός είναι ο O.C. Garza
Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Ώστιν με ένα πτυχίο στη δημοσιογραφία  και ειδίκευση  στη φωτοδημοσιογραφία.  Μελέτησε επίσης τη φωτογραφία για τέσσερα εξάμηνα κάτω από τη καθοδήγηση του  Garry Winogrand όταν ήταν καθηγητής φωτογραφίας στο  Πανεπιστημίο τεχνών του Τέξας . Για περισσότερο από 20 χρόνια βγάζει τα προς το ζειν από τις φωτογραφίες του και το γράψιμο. Η φωτογραφική δουλεία του έχει εμφανιστεί σε πολλά αμερικανικά και διεθνή  περιοδικά, βιβλία, εφημερίδες και ταινίες συμπεριλαμβανομένου του Esquire,     Readers Digest, Oceans, Outside, Sailboarder, Surfing, Skin Diver, Southern Living, American City & County, Texas Monthly, Texas Parks & Wildlife, The Texas Humanist, Texas Highways, Texas Utilities και πολλά άλλά

 Πηγη :  http://photographytrain.blogspot.gr/